23 квітня
Я досліджую світ
https://svitdovkola.org/2/lessons/30.2-3
Вправа «Погода»
— Яка зараз пора року?
— Який місяць?
— Яке число?
— Тепло чи холодно надворі?
— Який стан неба?
— Яка температура повітря?
— Чи були сьогодні протягом дня опади?
— Яка зараз пора року?
— Який місяць?
— Яке число?
— Тепло чи холодно надворі?
— Який стан неба?
— Яка температура повітря?
— Чи були сьогодні протягом дня опади?
Актуалізація опорних знань
— Відгадайте загадку.
Хто без дров і без вогня,
Світить, гріє нас щодня? (Сонце)
Світить, гріє нас щодня? (Сонце)
— Доберіть до відгадки слова, що означають її ознаки. (Сонце (яке?) — кругле, жовте…)
— Доберіть слова, що означають дії. (Сонце (що робить?) — світить, гріє…)
— Складіть речення про те, від чого на Землі залежить життя, світло і тепло? (Усе життя на Землі пов’язане із Сонцем.)
— Доберіть слова, що означають дії. (Сонце (що робить?) — світить, гріє…)
— Складіть речення про те, від чого на Землі залежить життя, світло і тепло? (Усе життя на Землі пов’язане із Сонцем.)
— Запам’ятайте! На Землі світло і тепло залежать від Сонця.
Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми і мети уроку
— Прочитайте вірш.
Сонячний годинник,
Він не зупиняється,
А його пружина ніколи не ламається,
Бо її заводить сонячне проміння,
Стрілка циферблата бігає за тінню.
— Сьогодні на уроці ми відповімо на запитання: чому світло і тепло на Землі
залежать від Сонця? А також дізнаємось, як працює сонячний годинник.
ІV. Вивчення нового матеріалу
1. Узагальнення
систематичних спостережень за Сонцем
— Які частини доби ви знаєте? Скільки в добі годин? Що таке доба? (Доба — період обертання Землі навколо своєї
осі — 24 години.)
— Чому день змінюється ніччю? (Земля обертається навколо уявної осі, повертаючись до Сонця то однією, то іншою стороною. Так відбувається зміна дня і ночі.)
— Чому день змінюється ніччю? (Земля обертається навколо уявної осі, повертаючись до Сонця то однією, то іншою стороною. Так відбувається зміна дня і ночі.)
— Постежимо, як змінюється висота Сонця над горизонтом у різний час доби.
Висновок. Сонце змінює висоту протягом доби.
— Діти, поміркуйте, а ще від чого залежить наше життя, наша діяльність, наш
одяг, життя рослин, тварин, птахів? (Від
пір року)
— Які пори року ви знаєте?
— А яка пора року зараз?
— Як гадаєте, чи завжди буде весна? Поясніть свою думку.
— Діти, а чому відбувається зміна пір року? (Крім того, що наша Земля обертається навколо своєї осі, роблячи оборот за добу, одночасно вона рухається і навколо Сонця. Той час, за який планета здійснює повний оберт навколо Сонця, називається роком.)
— Як гадаєте, чи завжди буде весна? Поясніть свою думку.
— Діти, а чому відбувається зміна пір року? (Крім того, що наша Земля обертається навколо своєї осі, роблячи оборот за добу, одночасно вона рухається і навколо Сонця. Той час, за який планета здійснює повний оберт навколо Сонця, називається роком.)
Висновок. Від висоти Сонця над горизонтом в
різні пори року залежать температура повітря і тривалість дня.
— Продовжте речення.
Від сходу Сонця до полудня
довжина тіні гномона _________________. (зменшується)
Від полудня до заходу Сонця довжина тіні
гномона ________________. (збільшується)
2. Розповідь про сонячний годинник
— Люди, спостерігаючи за природою, навчилися дізнаватися час доби за
Сонцем. Той час, коли Сонце піднімалося найвище, називали полудень. Опівдні
тіні від предметів найкоротші. Ось тоді люди і винайшли перший годинник. Це був
сонячний годинник. Розкреслили люди круглий майданчик просто неба і поставили
посередині кілочок. Йде по небу сонечко — йде по майданчику тінь від кілочка.
Вона і показує час (години). Але такими годинниками можна було користуватися тільки
вдень і тільки в гарну сонячну погоду.
Хоча достеменно невідомо, вважається, що сонячний
годинник з'явився приблизно у 3500 р. до н. е. У подальшому були винайдені
сонячні годинники різноманітних форм, які умовно можна розділити на:
горизонтальні і вертикальні; ранкові та вечірні; конічні, кульові й
циліндричні.
Популярність
сонячних годинників, як інструментів для визначення часу, істотно знизилася
після запровадження стандартної години тривалістю 60 хвилин. Але і за Середньовіччя, і пізніше сонячні годинники
влаштовували на площах міст, на будівлях ратуш.
— Як називається висока вертикальна жердина в сонячному годиннику? (Кілочок)
— Що є стрілкою в сонячному годиннику? (Тінь від кілочка)
— Який час показує годинник опівдні? (12 годин)
— Що є стрілкою в сонячному годиннику? (Тінь від кілочка)
— Який час показує годинник опівдні? (12 годин)
Фізкультхвилинка
Узагальнення та систематизація отриманих знань
3. Гра «Чи
правильно, що…»
• У добі 24 години.
• Висота Сонця над Землею завжди однакова.
• Висота Сонця міняється тільки впродовж дня.
• Висота Сонця змінюється не лише впродовж дня, але й упродовж усього року.
• День і ніч не завжди бувають однакової тривалості.
• Улітку дні коротші, а ночі довші.
• Улітку дні стають довгими, а ночі — короткими.
• Від висоти Сонця залежать світло і тепло на Землі.
• Сонце — джерело життя на Землі.
• Без сонячного світла і тепла можуть жити люди, рослини, тварини.
• Сонце нагріває земну поверхню.
• Без сонячного тепла на землі все замерзло б.
• Висота Сонця над Землею завжди однакова.
• Висота Сонця міняється тільки впродовж дня.
• Висота Сонця змінюється не лише впродовж дня, але й упродовж усього року.
• День і ніч не завжди бувають однакової тривалості.
• Улітку дні коротші, а ночі довші.
• Улітку дні стають довгими, а ночі — короткими.
• Від висоти Сонця залежать світло і тепло на Землі.
• Сонце — джерело життя на Землі.
• Без сонячного світла і тепла можуть жити люди, рослини, тварини.
• Сонце нагріває земну поверхню.
• Без сонячного тепла на землі все замерзло б.
4.
Тестування ( результат скиньте мені у вайбер)
1. Сонячний годинник – це прилад для визначення
часу за
а) напрямком тіні гномона та її рухом по циферблату
б) тривалістю дня в) сторонами горизонту
2. Складові сонячного годинника - це
а) циферблат і гномон (вісь, кілочок, стрижень)
б) циферблат і стрілки
в) циферблат і градусна шкала
3. Стрілкою в сонячному годиннику є
а) маятник б)
тінь гномона в) компас
4. Сонячний годинник показує час
а) в похмуру погоду б)
в сонячну погоду в) в будь –
яку погоду
Підведення підсумків уроку. Рефлексія
— Яке значення в житті рослин має Сонце?
— Чому дитинчата у більшості тварин народжуються навесні або на початку літа?
— Що сталося б, якби Сонце перестало світити?
— Від чого залежить тривалість дня?
— Від чого залежить зміна пір року?
— Що можна спорудити у шкільному дворі, щоб спостерігати зміну положення Сонця на небі в різні пори року? (Сонячний годинник)
— Чому дитинчата у більшості тварин народжуються навесні або на початку літа?
— Що сталося б, якби Сонце перестало світити?
— Від чого залежить тривалість дня?
— Від чого залежить зміна пір року?
— Що можна спорудити у шкільному дворі, щоб спостерігати зміну положення Сонця на небі в різні пори року? (Сонячний годинник)
Українська мова
Запишіть число, дистанційна робота
Розгянь картку та запам'ятай правило.
Завдання 3 виконай письмово та надішли мені на вайбер
Математика
запишіть число, дистанційна робота
1) Математичний диктант.
• Зменшити в 3 рази числа: 6; 15; 27.
• Збільшити в 6 разів числа: 2; 4; 6.
• Зменшити на 7 числа: 70; 83; 14.
• Суму чисел 12 і 6 зменшити в 6 разів.
• Число 20 зменшити на добуток чисел 5 і 3.
• На 3 однакових аркушах 24 малюнки. Скільки малюнків на одному аркуші?
• У 4 однакових пляшках 8 л квасу. Скільки квасу в одній пляшці?
• У 5 ящиках 40 кг слив. Скільки кілограмів слив в одному ящику?
Хвилинка каліграфії
— Установіть закономірність і запишіть числа, вставляючи пропущені.
11; 21; 31; ...; 51; ...; ....; ...; 91.
Розв'яжи задачу
Мама ліпить 12 вареників за 3 хвилини. Бабуся за хвилину виліпила 6 вареників. На скільки менше вареників за хвилину ліпить мама, ніж бабуся?
А зараз пропоную закріпити знання виконуючи вправи за посиланням нище
Коментарі
Дописати коментар